viernes, 30 de octubre de 2009

Les classes de COED

No em queda cap més remei que agafar-me a la cèlebre frase que algú va dir algun dia; "vale mas tarde que nunca". I és que la Imma ens va dir el PRIMER dia de classe, que com a mitjà d'avaluació contínua de la seva assignatura, hauríem de penjar al nostre bloc personal un repàs del que faríem en cada sessió. Doncs bé, estem a divendres 30 d'octubre, i jo encara no havia penjat res.
Donat el fet que a dia d'avui és bastant complicat recordar-me amb exactitud de tot el que hem fet, faré un breu resum del que han estat les classes de COED fins ara.

En una de les primeres sessions de les quals me'n recordo, la Imma ens va separar en petits grups de 5 o 6 persones i ens va repartir diferents textos a cada grup. Al nostre grup ens va repartir el text; "Fer silenci". Havíem de llegir-lo i posar en comú les idees principals. Quan cada grup va acabar de resumir les idees principals, les vàrem posar en comú amb la resta de la classe. Finalment, i com a "deures", havíem de penjar la nostre síntesi del text al Blink.
Va ser una sessió molt interessant ja que en alguns d'aquells textos hi havien idees molt interessants que convidaven a fer-hi una reflexió sobre com les havíem vist fins aquell moment i sobre com les veiem després de saber-ne més sobre el tema.

Durant un altre sessió vàrem treballar el tema de la descripció. Per a fer la classe una mica més dinàmica, la Imma ens va fer escoltar un seguit de cançons. En un paper havíem d'apuntar el que aquelles cançons ens havien fet sentir. Finalment, vàrem tractar el tema de la descripció des d'un punt de vista més teòric.

En la sessió que explicaré a continuació nio hi vaig poder assistir, ja que no hem trobava gaire bé, així que he consultat el bloc d'un company de classe (Marc Escolar) hi he agafat les seves paraules perqué crec que ha fet una molt bona síntesi dels temes que es van tractar: "La última sessió va tractar sobre les característiques del text i el discurs. La Imma ens va explicar aquestes amb el suport de la fotocòpia El codi escrit on s’explica les diferències contextuals, les que fan referència al context de la comunicació (espai, temps, etc.), i les diferències textuals, les que tracten al missatge de la comunicació (el text).
Durant el transcurs de la classe ens va anar definint l’esquema que havia escrit a la pissarra el qual tractava l’adequació, la coherència i la cohesió, i per una altra part la correcció i la variació."

En una de les ultimes sessions, fins a dia d'avui, vàrem veure una entrevista que li van fer al professor Guillermo Orozco, el qual remarca el fet de que l'educació no depèn tan sols de les famílies i de les escoles, sinó que també hi juguen un paper molt important els mitjans de comunicació. D'aquesta manera, és important saber que tant des de l'escola com les pròpies famílies han de proporcionar a l'infant una educació audiovisual. Posant un exemple clar, s'ha d'ensenyar a "veure"/"mirar" als infants, de la mateixa manera que els hi ensenyem a llegir i a esciure.
En aquesta sessió tambè ens va posar un exemple pràctic. Ja que ens va fer veure i analitzar dos anuncis publicitaris (Galerias preciado i Seat altea). En aquests anuncis hi surt molta informació subliminal que no veus a primera vista. En el cas de l'anunci de Galeries preciado el qual es desenvolupa en una escola, uns dels missatges subliminals que hi aparèixen són; que els nens tenen ganes de marxar (l'escola ens un lloc avorrit i trist), a l'escola no hi ha disciplina, el professor no és respectat, etc... Així doncs, crec que és necessari ensenyar a "mirar" als infants de tal menera que ells mateixos estiguin atents a aquests missatges subliminals oer a poder mirar-los desde una vessant més crítica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario