sábado, 26 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi

Després d'un intens semestre ple de classes, treballs i exposicions ha arribat l'hora de fer una valoració del que ha significat per a mi, per al meu aprenentatge, la realització de tots aquests treballs, però sobretot la realització d'aquest bloc personal en el qual hi he escrit les pràctiques demanades per els professors Xavier Àvila i Imma Gómez de la Universitat Ramon Llull, Blanquerna.

Quan vaig saber que havia de crear un bloc personal per a fer el seguiment de les assignatures de GITIC i de COED, em vaig quedar una mica sorprès i la vegada una mica espantat ja que jo mai havia utilitzat aquest recurs i no sabia com m'hi adaptaria.

Ara que ja s'ha acabat el semestre puc afirmar que m'ha estat molt útil per a realitzar les tasques de les assignatures, per a seguir les classes i per a ampliar els meus coneixements, ja que gràcies a utilitzar el meu propi bolc he descobert altres blocs que contenen informació molt interessant. Suposo que com amb tot, a mesura que ha anat passant el temps he agafat més pràctica alhora d'utilitzar-lo i alhora de redactar la informació que hi anotava. Tot i això, considero que no l'hi he dedicat tot el temps que m'hagués agradat ja que com ja he dit anteriorment ha sigut un semestre molt intens.

De les intervencions que he realitzat en destacaria dues per sobre de les altres. Aquestes són la pràctica del curtmetratge i la dels Projectes Telemàtics i WebQuest.

Durant la pràctica del curtmetratge vaig gaudir i aprendre moltíssim. Trobo que ha estat un exercici que ens ha apropat al món del cinema i que ens ha servit per aprendre a utilitzar programes com el Windows movie maker. Però també ens ha servit per a aprendre a utilitzar un recurs que ens pot ser molt útil durant la nostra futura tasca com a mestre.
D'altra banda també ens ha servit com a dinàmica de grup, ja que ens ha permès conèixer-nos més els uns als altres.
Val a dir que ens va ser una mica complicada de realitzar ja que el professor ens va demanar que expliquéssim la història de dos amics que ho deixen de ser degut a una discussió, en només 2 minuts.
Finalment, i sense voler ser massa agosarat, diria que ens va quedar un curtmetratge molt original i divertit. Si el voleu veure podeu fer clic aquí.

També he volgut destacar la pràctica de Projectes Telemàtics i WebQuest, ja que crec que m'ha premés conèixer uns recursos que he trobat molt interessants. Tant un com l'altre trenquen amb un sistema educatiu que comença a quedar-se una mica endarrerit, ja que com tots sabem, el nostre sistema educatiu té el mateix "format", salvant les diferències, que el del segle XIX. Amb l'aparició d'aquests projectes, crec que podem fer un avenç molt important en el sistema educatiu i adaptar-lo a un món i a una societat cada vegada més global o globalitzada.
En definitiva, crec que tant les WebQuest com els projectes telemàtics són eines molt interessant per a utilitzar a les escoles.

Si voleu fer una ullada a la meva intervenció sobre aquest tema podeu fer clic aquí. D'altra banda, si voleu més informació sobre el tema us aconsello que visiteu aquestes pàgines web: Projectes Telemàtics, WebQuest.

M'agradaria acabar aquesta intervenció dient que la creació i el manteniment d'aquest bloc m'ha estat molt útil en molts àmbits tot hi que també m'ha ocupat molt temps i li he agut de dedicar molt esforç.

Espero que vosaltres també n'hageu gaudit!

No hay comentarios:

Publicar un comentario