martes, 1 de diciembre de 2009

Les classes de COED

Les classes d'aquesta assignatura continuen deixant-nos meravellats. Les recitacions de poemes, monòlegs, contes, etc.... continuen realitzant-se amb molt d'èxit. (el nivell és cada cop més alt). Els debats són cada cop més interessants, i a més a més, des del dimarts 24 de novembre, hem començat les exposicions dels treballs de "territori".

Pel que fa a les recitacions, jo diria que en aquesta segona sessió, hi havia un ambient molt més tranquil i relaxat a l'aula. Des del meu punt de vista, crec que els nervis del primer dia, ja no estaven tant presents en els alumnes que els hi va tocar recitar en aquesta segona sessió. Segurament, l'actuació de dues noies de classe va contribuir a aquesta tranquil·litat. I és que, sense treure merit a tots els altres companys, hi van haver dues recitacions que eren dignes de ser vistes al Teatre Nacional de Catalunya.

En quant al debat, (en aquesta sessió només vàrem poder fer un debat), m'agradaria remarcar que es va tractar un tema que hem va agradar molt. Les aules inclusives. És un tema que hem toca molt d'aprop, ja que jo vaig anar a una escola en la que compartíem aula amb alumnes sord-muts. Sobre un dels punts de vista que es discutia (les aules inclusives enredereixen el nivell), diré que no ho fan en absolut. Més aviat al contrari. La convivència amb aquests alumnes, en aquella escola de primària, ens va permetre a tots als que hi vam anar, conèixer una realitat que ens ha sigut molt útil en la nostra vida adulta, tant als alumnes que no érem sord-muts com als que si ho eren. A més, també ens va permetre aprendre un llenguatge. El llenguatge de signes. Així doncs, diré des de la meva pròpia experiència, que les aules inclusives no redueixen en nivell, sinó que l'augmenten.
Si cliqueu aquí, podeu fer un cop d'ull a l'Escola Municipal Tres Pins.

Pel que fa a l'avaluació d'aquest debat, la Imma ens va comentar que notava que tots els debats que s'havien fet fins al moment, estaven una mica massa assajats. És a dir, que els dos equips que hi participen (el que està a favor i el que està en contra), es traspassen massa informació, de tal manera que els arguments i contra-arguments que es presenten, no són espontanis sinó assajats.

En quant a les exposicions del treball de territori, diré que el primer dia es van fer tres intervencions molt interessants sobre; "Territori i sostenibilitat a les Canàries", "Cabrera de Mar", "Del lloc on venim, Sant Just" i " Caldes de Montbui".
En aquestes sessions no hi assistim únicament com a públic, sinó que també ho fem com a membres del jurat. Cada un de nosaltres, tenim un full d'avaluació i hem de posar nota a les exposicions dels nostres companys, remarcant els punts forts i els punts dèbils. Trobo que aquest és un bon exercici, ja que ens permet veure quines coses hem de tenir en compte a la hora de fer la nostra exposició. I també, no hem d'oblidar, que en la nostra futura professió haurem d'avaluar als nostres alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario