jueves, 9 de diciembre de 2010


Dimarts 23/11/10

Avui, a les 9 en punt del matí, s’ha tornat a repetir la mateixa escena. La diferència era que jo ja no estava gens nerviós i que els nens i nenes de la classe del Kilimanjaro ja em reconeixen i m’han saludat amb total normalitat. Ja no sóc un estrany per a ells.

Segons l’horari a primera hora tocava fer Música, però com que ja la vam fer ahir, la Margarita ha aprofitat per dedicar les dues hores que hi ha abans del pati a fer un taller de lectura en castellà.

Ha demanat als encarregats de cada taula que repartissin els llibres de text de llengua castellana i un cop tots els alumnes el tenien (ha sigut un procés llarg, ja que alguns dels encarregats de repartir els llibres encara estaven una mica endormiscats), l’han obert per la pàgina 27, on hi havia una petita història d’una pàgina i mitja.

La Nerea ha llegit el títol en veu alta i tot seguit ha començat a llegir el text. Mica en mica han anat llegint tots (un paràgraf cada alumne).

La Margarita m’ha demanat si em podia seure al costat del Juan Antonio, un alumne amb dèficit auditiu, per tal d’ajudar-lo si es perdia. Normalment hi ha una especialista que fa aquesta tasca, però avui no ha pogut venir. Jo no sabia que fer per ajudar-lo, però ràpidament m’he donat compte que ell no necessitava gaire ajuda. Quan la Nerea ha començat a llegir, ell ha aixecat el cap per veure qui estava llegint, hi ha començat a seguir amb el dit les paraules que la seva companya anava llegint.

Quan han acabat de llegir, la Margarita els ha fet un parell de preguntes per veure, a grans trets, si havien comprés la lectura i els ha demanat que resolguessin per parelles les cinc preguntes que hi havia al llibre.

Aleshores jo m’he dedicat a passejar per l’aula mirant com treballaven, i ressolen alguns petits dubtes.

Després del pati ha arribat el moment més esperat del dia. Els racons de tallers. Cada dimarts i duran dues hores, els alumnes de cicle mitjà es barregen i participen en diferents tallers que organitzen els professors. Hi ha sis tallers, i tots els alumnes passen per tots abans d’acabar el curs. La Margarita m’ha dit que si volia podia estar una estoneta en cada un.

El primer taller que he visitat m’ha impressionat. Era a l’aula de 3r B. Les persianes estaven baixades, hi havia una llum tènue i una forta olor a encens. El David, el professor d’educació física, estava fent un taller de massatges Japonesos. Els alumnes estaven molt concentrats i relaxats. M’hi he quedat una estona i m’ha sorprès que tots els participants estaven completament atents i sense fer gens de xivarri.

Després he anat a l’aula d’informàtica, on estaven elaborant la portada d’una revista digital que han estat realitzant durant tots els dimarts (avui era l’últim dia).

Tot seguit he anat al laboratori, on estaven fent un experiment. Havien omplert una copa amb aigua, i dues nenes estaven posant-hi clips per veure si l’aigua vessaria o no.

Finalment, he anat a l’aula d’anglès, on els alumnes treballaven amb una fitxa que la professora els havia repartit. No m’ha donat temps per a més, però la professora d’anglès m’ha dit que hi ha un altre taller on els alumnes juguen amb jocs de taula provinents de diferents països del món.

Després de dinar, la Margarita ha repartit una fitxa amb cinc problemes a cada alumne i s’han posat a resoldre’ls. Jo anava passejant per l’aula i donava alguna pista, tot i que normalment havia de callar, ja que alguns intentaven que directament els resolgués el problema.

Mitja hora abans de les cinc, quan tots havien acabat els problemes, hem repassat en veu alta la prova de medi que van fer ahir. La Margarita els ha dit que els hi tornaria corregida el divendres.


1 comentario:

  1. També ha estat un dia interessant.
    Sobretot això del taller de massatge.
    Com pots observar és una escola molt activa

    ResponderEliminar